luni, 26 martie 2012

Crema de trufe de ciocolata


Sunt o mare mancacioasa de ciocolata; nu conteaza sortimetul, nu conteaza preparatul...doar ciocolata BUNA sa fie. Textura, mirosul, gustul de ciocolata ma invigoreaza si ma rasfata. Am gasit reteta de crema de trufe de ciocolata intr-o revista pe care eu o urmaresc lunar de la inceputul lui 2009.

Se face foarte repede, numai ca trebuie sa se astepte timpul de stat la rece...peste noapte ar fi perfect.
Se poate servi fie in forma de tort simpla sau cu blat, fie in cupe...variante sunt o mie pentru o crema asa buna cu ciocolata.


Am folosit asa:

- 260 g ciocolata cu 50% cacao;
- 2 linguri miere;
- 600 ml smantana pentru frisca;
- 2 plicuri ness;
- 1 lingurita scortisoara;
- unt pentru uns tava;
- cacao pentru tapetat tava si servit.



Pe baie de abur se topeste ciocolata impreuna cu mierea si 200 ml smantana.




Intr-un vas mare se bate cu mixerul restul de smantana si se adauga 2 pliculete de ness (4 lingurite) si o lingurita de scortisoara.


Dupa ce s-a racit sosul de ciocolata (eu am pus vasul in apa rece si am amestecat din cand in cand pentru a se raci mai repede) se adauga peste frisca.




Si se amesteca usor cu o lingura mare de metal (la sfarsit nu regreti decat ca nu ai avut o lingura si mai mare :) ). Apoi se unge cu unt o forma de tort si apoi se tapeteaza cu cacao. In reteta spune cu diametrul de 23 cm, ceea ce ar fi fost ideal, dar eu am de 26 cm asa ca am folosit-o pe asta si mi-a iesit mai subtire.



Si se rastoarna crema.


Se acopera cu folie alimentara si se pune in frigider unde se lasa cat mai mult pentru a se intari mai bine - de preferat peste noapte.

Rezultatul...




4 comentarii: