duminică, 11 martie 2012

Pate cu menta

Acest pate imi este foarte drag pentru ca l-am descoperit intr-un restaurant in saptamana de miere. :) Cand am ajuns acasa am incercat sa-l creez incat sa fie cat mai aproape de cel savurat atunci. Ingredientele vedeta va dati seama ca sunt ficatul si menta. Voi prezenta pateul facut din ficat de pui, dar il puteti incerca si cu ficat de gasca pentru a fi si mai deosebit. 


Avem nevoie de:

-  700 g ficat de pui;
-  100 g unt (jumatate de pachet);
-  menta;
-  putin cogniac (se poate inlocui si cu vin alb);
-  sare si piper.




Se spala ficateii si se curata, apoi se scurg pentru a nu avea apa. Eu inainte de a-i pune la inabusit i-am sters si cu prosoape de hartie pentru a absorbi excesul de apa. Intr-o craticioara se topeste untul si se adauga ficateii. Se lasa sa fiarba inabusit la foc mic pana se patrund bine aproximativ 15 minute. Inainte de a opri focul cu 1-2 secunde se adauga cogniacul. Daca folositi vin, acesta se adauga cu 5-7 minute inainte.
Intr-un vas se paseaza ficateii impreuna cu untul in care au fiert. Puteti folosi bleander-ul, sau furculita daca doriti sa mai ramana si bucatele mici de ficat. Apoi se adauga sarea, piperul si menta dupa gust.
Acest pate poate fi folosit fie la mic dejun, fie la umplerea foii de rulada aperitiv.



2 comentarii: